Projekty w roku szkolnym 2021/2022
Interdyscyplinarny projekt dla klas ósmych:
I nie było już świata …
Cele projektu:
- budowanie świadomości patriotycznej i narodowej
- poznanie historii narodu polskiego i żydowskiego
- umacnianie poczucia humanistycznych więzi
- skłanianie uczniów do refleksji nad takimi pojęciami jak wolność, solidarność, poszanowanie praw i godności człowieka w obliczu okupacji i niewoli
- zwiedzanie Muzeum Auschwitz - Birkenau
Interdyscyplinarny projekt językowy:
Jak smakuje Europa?
Cele projektu:
- wzbogacenie wiedzy uczniów o krajach europejskich, ich kultury żywienia i tradycjach,
- przekazanie wiedzy o krajach, społeczeństwach i kulturach społeczności, które posługują się danym językiem obcym nowożytnym, oraz o kraju ojczystym, z uwzględnieniem kontekstu lokalnego, europejskiego i globalnego
- rozwijanie świadomości związku między kulturą własną i obcą oraz wrażliwości międzykulturowej.
- kształtowanie poczucia dumy z własnej ojczyzny,
- pogłębianie wiedzy dotyczącej niemieckich, angielskich, hiszpańskich i polskich elementów kulturoznawczych - potrawy regionalne,
- własnoręczne przygotowanie potraw przez uczniów oraz zaprezentowanie ich podczas Dnia Języków Obcych w czerwcu 2022 r.
Projekt:
Szkoła z pasją pomagania
Cele projektu:
- Uwrażliwienie młodzieży na potrzeby osób nieuleczalnie chorych i wskazanie możliwości udzielania właściwej pomocy.
- Wzmacnianie edukacyjnej roli organizacji pożytku publicznego.
- Zbudowanie pozytywnego wizerunku wolontariusza, pokazanie korzyści i zmian zachodzących w wolontariuszach.
- Kształtowanie postaw tolerancji i akceptacji.
- Wyzwalanie wrażliwości, aktywności, kreatywności wśród młodzieży.
- Wyrabianie umiejętności współpracy w grupie.
- Reagowanie na potrzeby ludzi dotkniętych nieuleczalną chorobą dziecka w rodzinie poprzez udział w akcjach organizowanych na ich rzecz.
- Zapoznanie uczniów z działalnością Alma Spei Hospicjum dla Dzieci.
Innowacje w roku szkolnym 2021/2022:
Lp.
|
Nazwa/tytuł
|
Nauczyciele realizujący
|
Klasy
|
1
|
Sensopolonistyka, czyli zmysłowa innowacja polonistyczna.
|
B. Górecka
|
4C, 7A, 7C
|
2
|
Wygrane lekcje. Wykorzystanie gier dydaktycznych
w nauce języka polskiego.
|
G. Kiełb
|
4a, 5b, 8a, 8b
|
3
|
I Ty możesz zostać nauczycielem fizyki.
|
B. Jacewicz
|
7
|
4
|
„Bohaterowie tekstów literackich oraz ich kultura języka”
|
B. Długosz
|
5, 6, 8
|
5
|
Pokochać teatr i muzykę.
|
J. Karbowniczak
A. Majkowska
|
2A, 2B
|
6
|
Porachunki z liczbami.
|
S. Stępień-Tatara
|
7A, 7B
|
7
|
Szkolny Klub Ortograffiti
|
E. Nowak
|
uczniowie uczęszczający na zkk
|